You Are Here: Home» ngedar budaya »

Bentuk sembah sujud yang menyungkem diharibaan ILLAHI.....
*SEBELUM SUBUH AKU MENGGELAR ALTAR SURGAWI*

*Sebelum subuh aku bersujud pasdamu IILLAHI.
*Erangan nafsu aku depak ke tahanan nurani.
*Badan aku laparkan tuk merangkai pembersih budi.
*Evolousi menampakkan diri yang tak mimpi.
*Lembaran lontar aku tulis budi sejati.
*Undangan kebaikan tertera dalam sajak diri.
*Mahligai antik ku anyam menjadi teknologi.

...
*Subuh mendengkur aku gantung pada harkat yang tak pongah.
*Ulah yang pongah aku harap tidak payah.
*Badan yang payah aku harap tidak parah.
*Usaha sukses aku harap semakin megah.
*Harta yang ada aku harap semakin melimpah.

*Aku bercanda dengan nurani yang terbelah.
*Kelakuanku aku tekan kenegeri terindah.
*Ucapanku aku harumkan dg minyak jeddah

*Bersujud aku merenung keharibaan yang Esa.
*Enadapan kedzoliman aku renda jadi estetika.
*Rajutan dusta aku renda menjadi hampa.
*Selera duka aku belenggu ke neraka.
*Untaian asmara aku depak dalam branda.
*Jemari lentik aku telusuri kitap sempurna.
*Udara derita semoga di jadikan super bahagia.
*Derita yang ada aku renda menjadi baik sempurna....(Shadis)

0 komentar

Leave a Reply